BUGÜNE KADAR YAZDIĞI MAKALELERİ OKUYABİLİRSİNİZ

Köşe Yazıları

KUZEY KIBRIS’TA SEKS TURİZMİ

03.07.2010 13:51
Seks turizmi insanların cinsel ilişkide bulunmak için başka yerlere gitmeleriyle gerçekleşen bir turizmdir ve literatürde turizmin bir çeşiti olarak yerini almıştır. Bugün dünya’da birçok yerde seks turizmi yapılmaktadır. Bu yerlerden bazıları Afrika, Almanya, Hollanda, Kenya, Senegal ve Tayland’dır(1). Bu yerler turizmin bu kolunu kullanarak turizmden pay almaya çalışmaktadır. Peki, seks turizminin zararları var mıdır? Tıpkı turizmin diğer çeşitlerinin çevreye yaptığı bazı olumsuz etkiler...

ACISIYLA TATLISIYLA YDÜ’DE BEŞ YIL

14.06.2010 13:42
Değerli okuyucular, bu kez ne hakkında yazayım diye düşünürken aklıma turizm alanında değil, KKTC’de 4 yıllık Turizm ve Otel işletmeciliği eğitimini almak için gittiğim Yakın Doğu Üniversitesi’nde geçirdiğim beş yıl hakkında bir yazı yazmak geldi. Yakın Doğu Üniversitesi (YDÜ) Turizm ve Otel İşletmeciliği Yüksek Okulu’ndan Haziran 2010’da mezun oldum. Şöyle bir geriye baktığımda koskoca beş yılın su gibi akıp gittiğini görüyorum. Oysa 2005 yılı Ekim ayında buraya geldiğimde ne kadar da uzun...

MUTFAĞA DAİR

03.06.2010 13:41
Başlık ilginizi çekti değil mi? Diyeceksiniz ki acaba yazıda nelerden bahsedilecek. Bu yazımda Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nin (KKTC) -Girne şehir merkezinde bulunan- otellerinden birinin mutfak departmanından (bölümünden) bahsedeceğim. Bu otel KKTC’nin hizmet kalitesiyle ve işletmesiyle iyi yönetilen bir otelidir. Fakat gelin görün ki, bir mutfak departmanı var akıllara zarar. Şunun da altını çizerek belirtmek istiyorum ki, bu mutfak departmanında işler çok fazla aksamaz, gala (eğlence,...

OTELLERDE HİZMET KALİTESİ

29.05.2010 13:40
Sevgili okuyucular bu yazımda otellerde hizmet kalitesini kısa bir şekilde irdelemeye çalışacağım. Konuya girmeden önce kalite ve hizmet kalitesinin ne olduğuna bir bakalım. Kalite, beklentileri aşmaktır. Hizmet kalitesi ise müşterinin ihtiyaç ve beklentilerine uygunluk, sürekli başarı, sunulan hizmetin eksiksiz ve hatasız gerçekleştirilmesi, ölçülebilen ve değerlendirilebilen müşteri memnuniyeti ile doğru orantılı olan bir unsurdur(1). Turizm sektöründe verilen hizmet karakteristik olarak...

BİR TURİZM ÇEŞİTİ: ARKADAŞ VE AKRABA ZİYARETİ

22.05.2010 13:35
Değerli okuyucular bugüne kadar yazmış olduğum yazılardan da anlaşılacağı üzere yazılarımı turizm literatürüne konu olarak elimden geldiğince katkı sağlamak amacı ile yazmaktayım. Bu haftaki yazımda Türkçe kaynaklarda pek fazla hatta hiç rastlanılmayan, fakat İngilizce kaynaklarda ‘Visiting Friends and Relatives’ ismi altında geçen ‘Arkadaş ve Akraba Ziyareti’ turizminden bahsedeceğim. İsminden de anlayacağımız gibi Arkadaş ve Akraba Ziyareti turizmi farklı ülkelerde/şehirlerde yaşayan...

KÜLTÜR VE DOĞAL ÇEVRENİN TURİZMDEKİ ÖNEMİ

11.05.2010 13:33
  Değerli okuyucular bu yazımda başlıktan da anlayacağınız üzere kültür ve doğal çevrenin turizm ile ilişkisini ele alacağım. İsterseniz öncelikle kültürün tanımını yapmakla başlayalım. Kültür nedir? Kültür, bir toplumun tarihsel süreç içerisinde ürettiği ve kuşaktan kuşağa aktardığı her türlü maddi ve manevi özelliklerin bütünüdür(1). Kültürün tanımından da anlaşıldığı gibi maddi ve manevi olarak iki kısma ayrıldığını görmekteyiz. Maddi Kültür: El yapımı ile oluşmuş öğelerdir. Örneğin;...

TURİZMİN ÖNEMİ

12.02.2010 13:30
  Turizm, insanların bulundukları yerden başka yere veya ülkeye gittikleri ve orada belli bir süre kalmaları, tekrar kendi yerlerine ya da ülkelerine dönmeleri ile ilgili etkinliklerdir (Mor ve Çiftçi, 2006). Turizm en hızlı gelişen ve en fazla ekonomik gelir sağlayan sektörlerden biridir. Bu yüzden dünya’daki birçok ülke bu sektöre önem vermektedir. Öztürk ve Yazıcıoğlu (2002) bu durumu şu şekilde açıklamaktadırlar: “Turizm sektörünün ulusal ekonomiye olan katkıları bilinen bir gerçektir....

TURİZM ETKİN (DİNAMİK) BİR SEKTÖRDÜR

19.12.2009 13:25
Değerli okuyucularım, bu yazımda turizmin dinamik (etkin) bir sektör mü; yoksa statik (durgun) bir sektör mü olduğunu irdelemeye çalışacağım. Turizm, insana dayalı bir sektördür. Bu özelliğinden dolayı dinamik bir sektördür. Turizme, dinamik özelliği veren ise gezi ve seyahatlerdir. Turizmin öznesi insan olduğu için insanların istek, ihtiyaç ve beklentilerine göre şekillenmektedir. Aslında turizm için bir “moda veya trend”dir diyebiliriz; çünkü insanların istekleri, ihtiyaçları ve beklentileri...

OTELCİLİK SEKTÖRÜNDE NİÇİN EĞİTİMLİ ELEMAN YETİŞTİRİLEMİYOR?

26.11.2009 13:23
Otelcilik sektöründe niçin eğitimli eleman yetiştirilemiyor? Bu yazımda bu sorunun cevabını hep birlikte arayacağız. Bu konu hakkında aslında hemen herkes bir yazı yazmıştır. Gayet açık ve basit bir konudur. Otelcilik sektöründe eğitimli eleman yetiştirememe sorunu otelcilik sektörüyle uğraşan şeflerimiz ya da müdürlerimizden kaynaklanmıyor mu? Bence tamamen onlardan kaynaklanıyor. Nasıl mı? Otelcilik sektörüyle uğraşan şeflerimiz ya da müdürlerimiz bu bölümü okuyan öğrencilere staj...

KKTC’DE SÜRDÜRÜLEBİLİR TURİZM YAPILABİLİR Mİ?

17.11.2009 13:21
Sürdürülebilir turizm nedir? Sürdürülebilir turizm; doğal kaynakları, sosyal ve kültürel değerleri, çevreyi korumak, yerel halkın ekonomik kalkınmasına destek olmak ve istihdam yaratmak için yapılan bir turizmdir.   Peki, sürdürülebilir turizmin amaçları nelerdir? Sürdürülebilir turizmin; turizmi mevsimlere yaymak, ulaşım olanaklarını kolaylaştırmak, altyapı ve hizmet sorunlarını çözmek, tanıtım amaçlı etkinlikleri artırmak gibi amaçları vardır.   Yazımın başlığında sorduğum...

“HER ŞEY DÂHİL SİSTEMİN” TURİZME ETKİSİ

14.11.2009 00:14
Her şey dâhil sistemi, konaklama (otel), yeme-içme ve ulaşım gibi faaliyetlerin içine girdiği ve tek bir fiyattan satıldığı bir sistem olarak bilinir. Günümüzde, Türkiye’ye özellikle Akdeniz Bölgesine gelen turistlerin tercih sebebidir. Zira her şey dâhil sistemi kişilere ucuz tatil imkânı sunar.   Peki, bu sistemin turizme ne gibi etkileri vardır?   Bu sistem otelcilik sektörü için yararlı; fakat bölge turizmi için zararlı olabilir. Neden? Oteller turistlere sundukları her şey...
<< 10 | 11 | 12 | 13 | 14