Yöremizin Şairine Sahip Çıkalım

21.04.2011 17:00

Haber: Hayri TEMÜR / Giresun Gündem Gazetesi

Giresun’un Karacaoğlan’ına destek verelim.

Giresun GÜNDEM Bulancaklı Şair Mehmet Yılmaz’ı konuk etti.

Bulancaklı Şair Mehmet Yılmaz Giresun GÜNDEM’e açıklamalarda bulundu. Şair Mehmet Yılmaz kendilerine yeterince ilgi gösterilmemesinden, vatandaşların ve yetkililerin sanat ve sanatçıya duyarlı olmamalarından yakındı.

Kültürün ve sanatın her şeyin başında geldiğini ve sahip çıkılması gerektiğini hatırlatan Bulancaklı Şair Mehmet Yılmaz şunları söyledi:

“Bürokratlara ve yetkililere ulaşmakta zorluk çekiyoruz, engelleniyoruz. 1970’li yıllardan beri yöremizle ilgili her konuda şiirler yazdım ve yazmaya devam ediyorum. Kültürümüze ve sanatımıza katkı sağlamaya çalışıyorum. Yapılan etkinlikler arasında bulunup yöremizi ve Giresun’umuzu şiirlerle tanıtmak istiyorum.

Her yıl düzenlenen Giresun Feshane Günleri’ne davet edilirsem Bulancak standında yer alıp, broşürler dağıtıp, yöresel eserlerimizden oluşan şiirlerimden okuyup tanıtıma katkıda bulunmak istiyorum. Şu an için şahsıma bir davet gelmedi. Ayrıca Giresun Feshane Günleri’nde şiir dinletilerine de daha fazla yer verilmesini istiyorum. Kültürün oluşması ve aktarılması için şiirlerin faktörü büyüktür.

Basının da kültüre, sanata ve sanatçıya yeterince önem vermediğini düşünüyorum. Dediğim gibi kültür ve sanat her şeyin başında gelir.”

KİTAP ÇALIŞMAM HAZIR, YETKİLİLERDEN DESTEK BEKLİYORUM

Yöresel ve turizme dayalı şiirlerden oluşan bir kitap çalışması yaptığını ve kitabının hemen hemen hazır olduğunu ifade eden Bulancaklı Şair Mehmet Yılmaz, “Kitabımı piyasaya çıkarmak için yetkililerden destek bekliyorum. Birkaç yere destek almak için başvuruda bulundum. Cevap bekliyorum. Gerekli destek verildiği takdirde kitap basımımı tamamlayıp, davet edilirsem Giresun Feshane Günleri’nde şiir kitabımla birlikte bulunmak istiyorum. Giresun kültürüne ve sanatına kitabımla katkıda bulunmak istiyorum. Bunun için de gerekli mercilerden destek bekliyorum.” dedi.

Mehmet Yılmaz’ın “Mutlu Yaşayın Son Yılları” adlı şiirinden bir dörtlük:

Sönmeden bir daha yanan sigara

Gerçek seveni düşündürür kara kara

Yıllarca bulunmadı mı kansere çare

Dünyada yanmak için mi sigara

 

 

Bulancaklı Şair Mehmet Yılmaz hakkında:

1953 yılında Giresun’un Bulancak İlçesinde doğdu. İlkokulu Kuşluhan’da bitirdi. Daha sonra ekonomik zorluklar nedeniyle Eğitim-Öğretim hayatını sürdüremedi.

1973’te askere gitti. Küçük yaşlarda şiire merak saldı. 1975’te İstanbul’a gitti. Çeşitli işlerde çalıştı. Bunun yanında sanat çalışmalarına da ağırlık verdi. Sinema, tiyatro ve fotoğrafçılıkla uğraştı. Daha sonra çeşitli gazete ve dergilerde foto muhabirliği yaptı.

Özellikle 1979-1980’li yıllarda Olay, Merhaba, Hafta Sonu, Haftanın Sesi gibi gazete ve dergilerde magazin ve sanat muhabirliği ve bazı filmlerde de yardımcı oyuncu olarak görev yaptı.

Tanıştığı bazı sinema ve ses sanatçılarına şiirler verdi. “Kapılma Boş Rüyaya” isimli şiiri Armağan Şenol tarafından bestelendi.

1985’te şiirleri Nedret Selçuker tarafından TRT’de seslendirildi. 1980-2004 yılları arasında birçok ulusal ve yerel dergi ve gazetede şiirleri yayımlandı. İstanbul’da Merhaba, Elden Ele, Ana Kültür Sanat; yöremizde de Yeşil Giresun, Ekspres, Aydın, İleri, Giresun Gündem, Özlem Gazetelerinde; Samsun’da Gürses; Ordu’da Karadeniz 52’de şiirleri yayımlandı. 17 Ağustos 1999 depreminden sonra Bulancak’a geri döndü. Geldiği günden beri şiir çalışmalarına şenliklerde, Giresun’da bulunan radyo ve TV kanallarındaki şiir programlarında konuk olarak katılarak sürdürdü.

1990’da Ana Dergisi, 2008 yılında Birleşmiş Yazarlar, Şairler ve Sanatkârlar Derneğinin çıkarmış olduğu Antoloji’de şiirleri yayımlandı.

Çevreyle ilgili şiirlerinden dolayı Giresun Çevre ve Orman İl Müdürlüğü tarafından teşekkür belgesiyle ödüllendirildi. Evli ve 2 çocuk babası olan Mehmet Yılmaz Bulancak’ta sanat çalışmalarına devam etmektedir. Şiirlerinden bazılarının isimleri şunlardır: “Kapılma Boş Rüyaya, Ben Yaşamadan Öldüm, Bu Bayrağa İyi Bak, Sensin Düşlerim, Sevmek İnatla.”

Şair Mehmet Yılmaz’ın şiirlerine www.antoloji.com adresinden ulaşılabilir.