TURİZMİN ÇEVREYE ETKİLERİ

28.08.2011 10:12

Ümit Kılıç: Merhabalar, Hayri Bey'in yazilarini bir süredir takip ediyorum ve tavsiyelerini, aktardigi bilgilerini önemli buluyorum cünkü güzel Giresunumuz icin caba veriyor, Insanlarimizi Turizm konusunda bilgilendirmeye calisiyor. 
Su bir gercekki Giresunumuz malesef yabanci Turistlere hazir degil, yerli Turistler icin eh iste diyelim. Malum Yayla yollarimiz hala 15 seneki yol ama edindigim bilgilere göre calismalar devam ediyormus. Sehir ici deseniz yürüyecek yol yok sadece sahil yolumuz düzgün ama yerli Turist icin pek sorun olmaz saniyorum. Yabanci Turistin gelmesi icin ise benim nacizane görüsüm daha cok erken, yol yok, Otel yok, Kalifiyeli eleman yok, Turiste hitap edecek, Esnafa para kazandirabilecek is yeri yok! Zamanla hepsi olur umarim, bir Hava alanimiz acilsin yavas yavas bir kipirdanma olur, ama asla bir Alanya, Antalya, Bodrum olmaz bence. 
Birde simdiki Otel isletmecilerinin burnu Kaf daginda, Massalah istedikleri fiyat Miami fiyati:) Bu sene ben, esim (Alman), kayinvalidem, kayinpederim ve 9 Alman dostlarimiz ile Giresuna gelmek istedik. Arkadaslarimiza Giresunu ballandira ballandira anlattik. yaylalarimizi, köylerimizim, adamizi. kalemizi v.s. v.s.. Sayin Asaf bey'in Oteli olan New Jasmin disinda Havuzlu Otel olmadigindan ilk iletisime gectigim yer tabiki orasi oldu. Toplam 11 kisi, ben ve esim Giresunda kendi evimizde kalacaktik. Kisi basi geceleme fiyatini sordugumda bana sadece kahvalt dahili 130 lira yani ortalama 60-65 Euro cektiler!! Ucus yok, Transfer yok, hepsi bizden!! 
Simdi Allah askina hangi Turist gelir bu fiyata Giresuna?? Gelmediler tabiki, rezilde oldum!! 
Otelcilerimiz, Politikacilarimiz, Is adamlarimiz Gazetelere, Televizyonlara bos bos Demec, Röportaj verecegine artik birseyler yapsin, yatirim olmadan reklam yapmadan olmaz bu isler. (30.08.2011 – Giresun Gündem Gazetesi)

Eda Gökdemir: bir genç turizmci olarak öncelikle yazını çok beğendim, hep turizmin maddi getirilerinden bahsediyoruz ve gerçekten yadsınamaz bir döviz girdisi sağlıyor ülkemize ama bunun yanında manevi olarak kültürümüzde de bir yozlaşmaya neden olduğunu görebiliyoruzz. belli çevrelerde turizm faaliyetleri çok çabuk geliştiği için, yani bir anda binalar kurulup turistler gelmeye başladığında o yöre halkı da bir karmaşa içine giriyor ve insanlar turistler gibi yaşamaya başlıyor bence kültür yozlaşması böylece ortaya çıkıyor. çevreye en büyük olumsuz etkisi olark ben bunu görüyorum turizm ve turist kavramının anlaşılamaması ya da geç anlaşılması. ama olumlu etkilerine gelince tabiki ülkemiz turizm potansiyeli bakımından çok yüksek bir ülke, bir çok yöre turizm sayesinde ön plana çıkıp her konuda gelişimini sağlayabiliyor olumlu etkilerini zaten kabul ediyoruzz büyük gelişim sağlıyor ama son olarak ben şunu da düşünüyorum tek turizmle de sınırlayamayız bence, her büyük getirisi olan faaliyetin bir de kötü etkisi oloyor tıpkı bilim de ne kadr gelişirse o kadr faydalı oluyor insanlara ama dünyayı yok edecek güç de bilim sayesinde! (27.08.2011 – Giresun Gündem Gazetesi)