REKTÖR VEKİLİNİN BASIN TOPLANTISINDAN İZLENİMLER

01.02.2011 14:08

Değerli okuyucularım, sizlere bu yazımda 29.01.2011 (Cumartesi) tarihinde Giresun Üniversitesi Rektörlük Binasında katıldığım basın toplantısından izlenimlerimi aktaracağım.

Bu toplantıda rektör vekili Sayın Prof. Dr. Yılmaz Can, Giresun Üniversitesinin kalkınması için yapacakları projeleri anlattı. Üniversitenin sınırları genişlemiş ve daha da genişleyecekmiş. Bir üniversitenin geniş alana yayılı olması çok önemli ve bir o kadar da güzel bir şey. Üniversiteler tabir-i caizse küçük bir şehir olmalıdır. Prof. Dr. Can, görevde bulanacağı süre içerisinde bunu gerçekleştireceklerini söyledi. Ben de kendisine “bu konuda katıldığımı ve bu konunun öğrenciler için çok önemli olduğunu” söyledim.

Giresun Üniversitesi’ne Mühendislik Fakültesi kurulacak ve yeni bir Meslek Yüksek Okulu açılacak: “Sivil Havacılık Meslek Yüksek Okulu”. Tıp Fakültemiz kurulmuş. Lakin henüz aktif olmuş değil. İki seneye kadar işler duruma gelecekmiş.

Basın toplantısında bir konu dikkatimi çekti. Sayın Prof. Dr. Can dedi ki: “Tıp Fakültesini hayata geçirmek için ne teklif ediyorsam Tıp Fakültesi Dekanlığı tarafından karşı çıkılıyor. Önümde barikat var aşamıyorum.”

İşte sorun burada. Acaba neden karşı çıkılıyor? Yoksa Prof. Dr. Can’ın o koltukta oturması istenmiyor mu? Aklınıza ilk gelen cevabı tahmin edebiliyorum. Bilmiyorum başka bir cevap olabilir mi? Neden karşı çıkıldığının sebebini Sayın Prof. Dr. Can’ın kendisi de bilmemektedir.

Bana göre Prof. Dr. Can’ın üniversitenin kalkınması için yaptığı planlar gayet güzel planlardır. Üniversitenin kalkınması demek bulunduğu şehrin kalkınması demektir. Lakin biliyorsunuz ki ülkemizde işini iyi yapmaya çalışan insanlar her zaman yıkılmaya çalışılmaktadırlar.

Eğer bu rektör vekiline şans verilirse üniversite adına belki güzel şeyler olabilir.