OTEL İŞLETMELERİNDE KAT HİZMETLERİ

24.11.2010 13:58

 

Sevgili okuyucular, bir önceki yazımda hatırlarsanız otel işletmelerinde animasyon departmanından (bölümünden) bahsetmiştim. Bu yazımda ise kat hizmetleri departmanını kaleme almayı düşündüm.

Kat hizmetleri departmanı otel odalarının ve çeşitli alanların temizliğinden, bakımından ve düzeninden sorumlu olan bir departmandır ve otelcilik dilinde de “housekeeping” olarak geçmektedir.

Kat hizmetleri için otelin en önemli departmanlarından biri olduğunu da söylemek mümkündür. Peki, kat hizmetleri otel işletmeleri için neden önemlidir?  Birincisi; otel işletmelerinin gelir kaynağıdır. Nasıl mı? Otel işletmeleri, gelirlerinin büyük bir kısmını oda satışlarından elde etmektedir. Bu odaların bakımı, düzeni ve temizliği de kat hizmetlerinden sorumlu olduğu için misafirlere aradıkları konforu ve ev ortamını bu departman sağlar. Bu sayede memnun kalan misafirler “tekrar müşteri (repeat customer)” olarak kaldıkları otele bir daha konaklamaya geleceklerdir. İkincisi; misafirlere en uzun süreli hizmet sağlayan departmandır. Otele gelen kişiler konakladıkları sürenin büyük bir bölümünü genelde kat hizmetlerinin sorumlu olduğu yerlerde (odada, lobide veya havuzda)  geçirirler. Üçüncüsü; otel yatırımının korunmasına yardımcı olur. Kat hizmetleri otelin düzeni ve bakımından sorumlu olduğu için düzenli olarak oda ve diğer alanların temizliğini yaptığından bu yerlerin ömrünün uzamasına vesile olur. Tüm bu sebeplerden dolayı kat hizmetleri bir otelin bel kemiği sayılan departmanlardan biridir.

Üç yıl önce, Girne’de bulunan Acapulco Hotel’in Kat Hizmetleri Müdürü (Executive Housekeeper) ile bir söyleşi gerçekleştirmiştim ve bu söyleşide kat hizmetlerinin işleyiş şeklini anlatmıştı. Kat hizmetlerinde de diğer departmanlar gibi gerekli malzemeler satın alma departmanına iletilir. Satın alma departmanı bu malzemelerin listesini (markaları ile birlikte) veya bir numunesini kat hizmetleri departmanına gönderir. Kat hizmetleri müdürü de bu listeden veya numunelerden seçimini yapar. Daha sonra ise yapılan rutin işlerle sistem yürütülür. Bu rutin işler ise shift (vardiya) saatlerinin ayarlanması ve her personelin yapacakları şeyleri (temizlik, teftiş…vb) düzenli olarak vaktinde yapmalarıdır.

Acapulco Hotel’in kat hizmetleri departmanının işleyişi bu şekildeydi. Tabi bu işleyiş şekli otelden otele farklılık gösterebilir.

SON SÖZ:

Bir otelin hizmet kalitesini belirleyen faktörlerden biri; otel ve çevresinin temizliğidir. Bu faktörün iyi bir şekilde sağlanmasını da kat hizmetleri departmanı üstlenir. Bundan dolayı ise kat hizmetleri bir otel için en önemli departmanlardan biridir.