BU GECE KAFAMDAN GEÇENLERE İÇTİM

19.05.2011 14:19

Bugün sizlere siyasetten, politikadan uzak, magazinsel bir yazı yazmayı düşündüm. Bu aralar seçim zamanı yaklaştığından genelde gazetelerin köşelerinde siyasi ve politik yazılar yer alıyor. Bir değişiklik yapayım ve bugün bir konser yazısı yazayım dedim.

19 Mayıs Perşembe akşamı liman sahasında bana göre muhteşem bir gece vardı. Uluslararası Giresun Aksu Festivali kapsamında Gülşen sahne aldı.  Gülşen konserinden önce festival ateşi yakılıp havai fişek gösterisi yapıldı. Görkemli bir geceydi. Gökyüzü öyle bir güzelliğe büründü ki havai fişeklerle, sözlerle ifade edilemez. Orada olmak gerekiyordu. Muhtemelen sizler de benim gibi o konserde yerinizi almışsınızdır.

Gözlemlediğim kadarı ile konsere yoğun bir ilgi vardı. Tabii ki konsere gelenleri tek tek saymak imkânsız, ama yaklaşık olarak 10 bin kişi olduğu söylendi.

Böyle muhteşem bir konser olacak, ben de böyle bir konsere gitmeyeceğim. Tıpkı sizler gibi ben de doyasıya eğlenmeye gittim. Konser gerçekten çok ama çok güzel geçti. Hiçbir taşkınlık olmadı. Böyle etkinliklerle eğlenmeye, kafaları dağıtmaya, streslerden arınmaya o kadar çok ihtiyacımız vardı ki.

Gülşen çok başarılı ve profesyonel bir sanatçı. Zira bir sanatçı konserlerinde dinleyicilerini coşturabiliyorsa, o sanatçı işini iyi yapan bir sanatçıdır.  Nitekim Gülşen de bizi coşturdu.

Giresun’da böyle etkinliklerin yapılması harikulade bir şey. Hatta bunun sadece festivalle sınırlı kalmaması gerektiğini düşünüyorum. Özellikle de bahar mevsimi geldiğinde en azından iki haftada bir böyle ünlü sanatçıların getirilip açık hava konseri vermeleri Giresun’un sosyal yaşantısını da geliştirir. Mali açıdan belki zor olabilir belediye için, ama imkânlar ölçüsünde bu tür etkinliklerin yapılmasının gerekli olduğu kanaatindeyim. Yaz aylarında festival haricinde bir ya da iki sanatçıyla sınırlı kalmamalı bu etkinlikler.

Bu etkinliklerde yerel sanatçılarımıza da yer verilmeli. Ünlü sanatçıların konserlerinden önce 1-1,5 saat yerel sanatçılarımız da sahne almalı. Yaz mevsimlerinde yerel sanatçılarımız ve Karadenizli sanatçılarımızla da bu tür etkinlikler yapılmalı.  Zira bu tür etkinlikler insanları rahatlatır, günün yorgunluğunu atmalarını sağlar. İnsanları mutlu eder. Gecenin coşkusu ile kafalarını dağıtmış, biraz olsun streslerden arınmış olarak evlerine gitmelerini sağlar. İnsanlarımızın günleri çoğunlukla evden işe, işten eve şeklinde geçiyor. Giresun’umuz küçük bir şehir olduğu için pek fazla sosyal çevre bulmak da zor. Bu sayede yaz mevsimlerinde bu tür etkinliklerle insanlarımız akşamlarını daha renkli geçirirler.

Bir başka muhteşem gece de 22 Mayıs Pazar akşamı olacak. Festivalin kapanış gecesinde ünlü sanatçı Yalın sahne alacak. Yalın konserinde yine doyasıya eğlenmeniz dileğiyle.