ALLAH'IM! ŞU ZATIN BU ZATIN YÜZÜ SUYU HÜRMETİNE DUALARIMI KABUL EYLE

20.03.2023 00:26

"Allah'ım! Şu zatın bu zatın yüzü suyu hürmetine dualarımı kabul eyle" demek, "Allah kuluna yetmez mi hiç! (Zümer, 39/36)" ayetiyle birlikte aşağıdaki ayetleri de görmezden gelmek demektir. Hatta ayetlerde söylenenlere, dolayısıyla Yüce Allah'a güvenmemek demektir. 

 

Bakara, 2/186: Kullarım sana benden sorduğunda onlara de ki: “Ben kendilerine çok yakınım. Bana dua ettiği zaman, dua edenin çağrısına cevap veririm. Kullarım benim davetime uysunlar ve bana inansınlar ki doğru yolu bulabilsinler!” 

Enfal, 8/24: Bilin ki Allah, kişi ile kalbi arasına girer ve siz şüphesiz ki O’nun huzurunda toplanacaksınız. 

Hûd, 11/61: Semûd kavmine de kardeşleri Salih’i göndermiştik. “Ey kavmim! Allah’a kulluk edin! Sizin için O’ndan başka ilah yoktur. O sizi yerden (topraktan) yaratmış ve sizi orada yaşatmıştı. O’ndan bağışlanma dileyin; sonra da O’na tevbe edin! Şüphesiz ki Rabbim kullarına yakındır; dualarına karşılık verendir.” demişti. 

Neml, 27/62: Onlar mı hayırlı yoksa kendine yalvardığında zorda kalana cevap veren, sıkıntıyı gideren ve sizi yeryüzünün halifeleri (sorumluları) olarak görevlendiren Allah mı? Allah’la birlikte bir ilah mı varmış! Ne kadar da azınız gerçeği hatırlıyor! 

Mücadele, 58/7: Göklerde ve yerde olanları Allah’ın bildiğini görmüyor musun? Üç kişinin gizli konuştuğu yerde dördüncüsü mutlaka O’dur. Beş kişinin gizli konuştuğu yerde altıncısı mutlaka O’dur. Bunlardan daha az veya daha çok olsunlar, nerede olurlarsa olsunlar mutlaka O onlarla beraberdir.

Sonra kıyamet günü dünyada yaptıklarını onlara bildirecektir. Şüphesiz ki Allah her şeyi bilendir. 

Kaf,  50/16: Yemin olsun ki insanı biz yarattık. Nefsinin ona neler fısıldadığını bilmekteyiz. Biz ona şah damarından daha yakınız. 

Hadid, 57/4: “Nerede olursanız olun, O sizinle beraberdir.”

 

Bu ayetlere rağmen neden hala direkt Allah'tan yardım isteyemiyoruz? Allah'a güvenmememizin sebebi nedir? 

 

Hâlbuki şu ayet çok önemli bir ayettir: 

"Kim benim zikrimden (Kur’an’dan) yüz çevirirse, şüphesiz ki onun için sıkıntılı bir hayat olacak ve biz onu, kıyamet günü kör olarak dirilteceğiz. O kişi, 'Rabbim! Beni neden kör olarak dirilttin? Oysa ben gören biriydim' diyecektir. Allah şöyle buyurmuş olacaktır: 'İşte bu şekilde sana ayetlerimiz gelmişti de sen onları unutmuştun. Bugün sen de aynı şekilde unutulacaksın!' Haddi aşanları ve Rabbinin ayetlerine inanmamış olanları işte böyle cezalandıracağız. Ahiret azabı ise elbette daha şiddetlidir ve daha kalıcıdır. (Taha Suresi, 20/124----127)" 

 

Ayetteki "Haddi aşmak" ifadesi vahye sırtını dönmek, ona kulak vermemek, önemsememek, hayatı Allah bilinciyle yaşamaya çalışmamaktır. Bütün bunlar Yüce Allah'a karşı haddi aşmaktır. 

Hayri Temür