MEDENİYET KILIK KIYAFETLE OLMAZ

11.11.2015 16:38

Geçtiğimiz günlerde bir haber okudum, siz de okumuşsunuzdur muhakkak. Oyuncu Melek Baykal Yozgat'taki Hayri İnal Konağı'nı ziyaret etmiş ve sonrasında da oradaki başörtülü çalışanlar hakkında sosyal medyada yaptığı açıklamadan dolayı tepki yağmuruna tutulmuştu. Bu tepkilerden sonra ise yazılı bir açıklama yaparak özür dilemişti.

Melek Baykal, Hayri İnal Konağı'nı ziyaretinden sonra sosyal medya hesabından şu paylaşımı yapmıştı:

"Konağın duvarında konağın gerçek sahipleri Hayri İnal ve ailesinin resimlerini gördüm. Gözlerime inanamadım en az 100 sene önce çekilen resimlerdeki hanımefendiler son derece medeni bir tavır ve kılık kıyafetleriyle bana gülümsüyorlardı. Çok mutlu olmuştum. Sonra kafamı sola çevirdim gördüğüm manzara 150 sene sonra geldiğimiz noktaydı. Yani konağın yeni sahipleri Yozgat belediyesi ve çalışanları… Yeni sahipleriyle aralarına girip resim çektirdim. Yüzümdeki ifadeden ne kadar mutlu olmuşum anlarsınız zaten… Konağı terk ederken aklımda tek bir şey kaldı konağın gerçek sahiplerinin medeni halleri. Sonra karmakarışık duygularla oradan uzaklaştım. Ve kendi kendime sordum. Biz ne zaman ve neden bu kadar geriye gittik diye. Cevabını bulamadım"(*)

MEDENİYETE ANCAK ZİHNİYETİ GELİŞTİREREK ERİŞİLİR

Medeniyete ulaşmak kılık-kıyafetle olmaz. Bunu halen daha idrak edebilmiş değiliz. Medeniyet ancak zihniyetle olur ve medeniyete zihniyeti geliştirerek erişilir. Başı açık olan nice yobaz ve bağnaz insanlarla doludur etrafımız. Aynı şekilde tersi de söz konusudur. Yani kapalı veya açık olmak medeniyetin ölçüsü değildir, olamaz da.

İnsanlar istedikleri şekilde, istedikleri ölçüde giyinebilmelidir. Başını kapatmak isteyen kapatmakta, açmak isteyen açmakta, mini eteğini giymek isteyen giymekte özgürdür. Özgürlük kavramı da herkes için aynı anlamı ifade eder ve herkes için geçerlidir.

SONSÖZ:

Kılık-kıyafet ötekileştirmesini bir köşeye bırakmanın zamanıdır artık. Medeniyete kılık ve kıyafetle değil; akli ve fikri olarak, sanatla, bilimle, kültürle ve her konuda gelişimle ulaşılır.

Ne diyor Mehmet Akif Ersoy, "Eğer medeniyet açıp saçmaksa bedeni, desenize hayvanlar bizden daha medeni"

KAYNAK:

(*) https://www.milliyet.com.tr/melek-baykal-bir-fotograf-magazin-2146367/

Hayri Temür