İNTERNET ALIŞVERİŞLERİ (E-TİCARET) GÜVENLİ Mİ?

30.12.2020 10:32

Günümüzde, akıllı telefonların, tabletlerin, bilgisayarların ve internetin hızla ve daha fazla gelişmesiyle birlikte internet ortamında alışveriş yapmak geçmiş yıllara göre daha cazip hale geldi.

Teknolojinin ve sanal alemin (internet) insanlara çok hızlı bir şekilde ulaşmasını fırsat bilen girişimciler bu alanı tüketicilere daha kolay ulaşabilmek için fırsata çevirdiler; bugün ismi herkes tarafından bilinen, güvenilir alışveriş sitelerini oluşturarak tüketicilerin hizmetine sundular.

İnternet alışverişi (e-ticaret) ile birlikte, tüketicilere çok geniş bir alışveriş portföyü ve çok alternatifli ürünler sunuluyor. Tüketiciler, tabiri caizse yorulmadan ve zaman kaybetmeden alışveriş imkânına sahip oluyor. Bu durum e-ticaretin bir avantajı olarak söylenebilir. Yine tüketiciye aynı ürünü somut alışverişten biraz daha ucuz olarak sunması da bir diğer avantajı olarak söylenebilir.

E-ticareti, somut alışverişe göre bir dezavantaj olarak gören ve bu ticaret çeşitinden uzak duran/durmaya çalışan bir tüketici grubu da mevcut. Bu tüketici grubu internet ortamında yapılan alışverişi güvenli bulmayıp sanal ortamı tercih etmiyorlar. Daha çok yüz yüze muhatap olabileceği kişilerin bulunduğu bir somut alışverişi tercih ediyorlar.

Bunların haricinde internet alışverişinin başka avantajları ve dezavantajları da var. Bunları şu şekilde sıralayabiliriz.

Avantajları(1):

* Satıcılar, daha kısa sürede daha çok müşteriye ulaşabilme imkânı yakalıyorlar.

* Müşteriler için her zaman ulaşılabilir olan, günün her saati açık bir mağaza ile hizmet verme imkânı sağlıyor.

* Alan sıkıntısı olmadığından müşteriye daha çok ürün çeşitliliği ile hizmet verilebiliyor.

* Ürünlerin tanımları detaylı ve açıklayıcı bir şekilde yapılabiliyor.

* Stok yapma sıkıntısı olmadan ürünleri mağazanıza ekleyebilir ve satışını gerçekleştirebilirsiniz.

* Markanızı dünya çapında bir marka haline getirme imkânı sağlıyor.

* Depo, kira, stok gibi gerçek mağazanın oluşturduğu masraflar online mağazacılıkta yoktur.

Dezavantajları(2):

* Müşteri ile yüz yüze görüşme imkânı olmadığı için satıcı ile müşteri arasında birebir iletişim kurulamayabilir.

* İnternet alışverişlerinde müşteriler ürünleri görmeden aldıkları için iade oranı gerçek mağazalara oranla daha yüksek olabilir.

* Müşteriler online ortamda daha kolay bir şekilde diğer e-ticaret mağazaları ile karşılaştırma yapabilir.

* İnternet üzerinde yapılan alışverişlerde kargo ile ilgili sorunlar çıkabilmektedir.

SONSÖZ:

Bu dezavantajların olmasına rağmen e-ticaret ortamı tüketicilere daha cazip gelmeye ve daha kolay alışveriş imkânı sunmaya başladı ve güvenilir yerlerden yapmak koşulu ile güvenli bir alışveriş çeşiti olduğunu söyleyebiliriz.

Hayri Temür